Oldalak

2011. július 15., péntek

Egy egészséges étel, hogy jól induljon a nap - Málnás-zabpelyhes reggeli / A healthy food to start your day good - Rasberry-oatmeal breakfast

Mint minden más, normális ember, én is már reggel hatkor fent voltam, összeszedtem magam és elmenetem a közeli piacra gyümölcsért. Valahogy az utóbbi kalandomkor is meglehetősen satnya málnákkal találkoztam, így gondoltam nem nézegetem, inkább eltüntetem őket!

Alapvetően ez nem egy óriási ötlet, télen is ilyesmit szoktam reggelizni, csak akkor asztalt gyümölcsből, méz nélkül. Nyáron viszont friss málnából, áfonyából, ribizliből, szederből nagyon finom. A lényeg talán itt az, hogy nem fagyasztott, hanem friss. A karamellizált zabpehelytől pedig kellemesen meleg és kicsit különlegesebb az íze is.

Fogunk kedvünkre való mennyiségnyi málnát [vagy szedret, vagy bármilyen más bogyós gyümölcsöt], megmossuk. Beleöntünk egy tálba 1-1,5 pohár sűrű joghurtot, beletesszük a málnát, egy narancs reszelt héját és óvatosan összekeverjük. Hagyjuk egy kicsit állni, addig egy kicsi serpenyőbe felteszünk 2 kanál mézet és 6 deka zabpelyhet. Ha a méz karamellizálódik és a zabpehely megpirult, akkor egy pohárban elkezdjük rétegezni őket. Alulra jön a mézes zabpehely, fölé a joghurtos málna. Ha ügyesek vagyunk, akkor szép csíkos lesz.
[Én ma nem voltam az, ezért nem is fényképeztem le.]

Jó, most nincs kedvem lefordítani ezt, majd holnap... vagy soha.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése